Arabanın lastiği çok ısınıyor çözümü
Arkadaşlar benim başıma kış aylarında geldi, büyük olasılık bu problem kış aylşarında daha sık meydana geliyor, yolda giderken aracın çekişten düşmesi ve direksiyon kabiliyetinizi kısıtlaması, hangi lastik ısınıyorsa oradan bir tangırtı gelmesi gibi sıkıntılar ile problemi anlıyorsunuz.
Problem bu ama nedeni nedir bunuda açıklayalım, basit olarak kaliper balataya bir kuvvet uygular ve balatada aldığı bu kuvvet ile diski sıkıştırmaya başlar bu sıkıştırmaya bilinçli yapıldığı için fren diyoruz, ancak bu kaliper özelliğini kaybetmeye başladığında veya çeşitli sebeplerden dolayı arızalanınca artık görevini yapmamaya başlıyor ve frene bastıktan sonra sıkılı kalıyor veya kendi kendine diske sürtmeye başlıyor ve bu yüzden hele uzun mesafede jantını çok ısınıyor ve balataların bitmesine sebep oluyor.
Ben bu sıkıntı ile sanayinin yolunu ttum isim vermekten çekinmeyeceğim lüleburgaz yeni sanayii sitesine gittiğinizde en azından ustalığı hakkında bilgi sahibi olduğunuz bir insan tanımış olursunuz ister en son o kapıyı çalarsınız ister direk ona gidersiniz, rafet usta denildi mi herkez tanır, ben ilk arabamı aldığımda onunla tanışmıştım aracın yağ yaktığını söyledim ve adam motor yağını değiştiği için baktı yağ eksilmiş, motor istiyor falan dedi başkada birşeyden bahsetmedi, yağı eksilen aracın altına damlatmıyorsa zaten başka bir alternatifi olmadığı için bana verilen cevap saçma geliyor, bunun çeşitli sebepleri olması gerekiyor gerçek bir usta bence aracın neden yağ yaktığını anlaması lazım.
Konuyu dağıtmadan, aracı hiç incelemedi bile direk lastiği söktü baktı balatalar bitmiş dedi, balata takımı al gel dedi, güzelce gittim 50 TL verip ön takım balatası aldım, birde nissan almera balatası öyle git sor hemen al gel kolay bişey değil, adam ararken diken üstünde bekliyorsunuz, çünkü acil birşey olduğu için servisten bilgide alamadım. Gittim balataları yerine takı ve aracı aldım frenleri eskisi kadar iyi değildi çevremdekiler zamanla tam oturdumu daha iyi tutar dediler, neyse kısa mesafeli biryerlere gittim sağ ön lastik benim sıkıştırıyordu ve baktım hafif bir ısınam mevcut, jantın ısınması demek hele ki soğuk havada diske temas büyük ki taa janta kadar iletiliyor, diğer lastiklerde sıcaklık yoktu, aracı abime verdim istanbula gitti ve sorduğumda aynı şekilde sağl lastikte ısınma hala mevcut, araç elime geçtiğinde bir kaliper temizliği yapıp ve gerekli ise değiştirip düzelmesi için uğraşacağım. Şunuda belirtiyim kailper takımı pekte ucuz birşey değil imkanı olan herkez bence senede en kötü ihtimal ile 1 kere temizlese bence hem fren performansı hemde yol performansı yönünde çok iyi ve isabetli olacaktır.
Hiç yorum yok :
Yorum Gönder