Unordered List

26 Ocak 2016 Salı

Arabanın far içi karartma yapılması (Nissan almera uygulama)

Arabanın far içi karartma yapılması (Nissan almera uygulama)

Yazın yaptığım aracınız için güzel bir görüntü oluşturacak uygulama,

Gerekli malzemeler;

- Isıya dayanıklı boya (mat olursa daha iyi olur)

- Tam hatırlamıyorum ama 0,5 zımpara (Çok ince olacak)

- Sıcak hava üfleyen bir makine (Ben saç kurutma makinesi kullandım)












- Mastik yapıştırıcısı

- İnce bıçak veya herhangi bir madde (Farın camı ile plastikten ayırmak için)

- Tiner olursa iyi olur (Boyama sırasında olumsuzluk olursa temizler yeniden boyarsınız)

- Farları yerinden sökmek için anahtar takımı

Bu anlatacağım konu farları plastik değilde cam olan araçlar için geçerlidir, belki plastiklerde sistem daha basittir,

Sistemin yapılış amacı tamamen görüntüyü iyileştirme ve aracın iç tarafındaki nikelajlı yeri boyamazsanız hiçbir zararı yoktur. İç tarafından kastım lambaların ışığı yansıttığı yer orası zaten bizimle alakasız bir yer.

Aracın farlarını yuvalarından söküp çıkarıyoruz, bu tarz işlemlerde mümkün olduğunca zorlama yapmayınız ve çıkan somunu her zaman kendi çıktığı yere takınız, bu bir güvencedir, hele ki yan sanayi bir farınız varsa (benim gibi) elinizde kalacak parça riski artmış demektir. Sıcak hava üfleme makinesi ile farın etrafını iyice gezdirip içerisindeki mastiğin yumuşamasını sağlıyoruz etrafını komple gezdirip yumuşadığından emin olduktan sonra ince bıçak veya herhangi bir araç ile çok dikkatli bir şekilde gezdiriyoruz, çok dikkatli davranın çünkü sert zemin olduğu için fırlaması halinde elinize zarar verebilirsiniz. Far ve camı ayırdığınızı varsayarak içerisinden çıkan boyanacak materyali bir kenara ayırıyoruz, aynı işlemi diğer far içinde uyguluyoruz ve bu adımdan sonra zımpara işlemine geçiyoruz, parçaları güzelce zımparalıyoruz ve üzerinde o parlak kısımdan eser kalmayacak şekilde her tarafını temizliyoruz, aynı işlemi iki farın materyallerine uyguladıktan sonra kapalı ve tozsuz bir ortam olursa daha iyi olur, boyamaya geçiyoruz aldığımız ısıya dayanıklı boya ile güzelce boyuyoruz, boyama işlemini belirli bir mesafeden yapmaya özen gösteriniz ve mümkün olduğunca boya akma yapmaması lazım yoksa pis bir görüntü çıkabilir, onlar kurumaya bırakıldıktan sonra biz farlarımızın kenarındaki artık mastikleri temizlemeye koyuluyoruz sonra cam kısmı temizleyip son kontrolleri yaptıktan sonra boyalı parçalarında kuruduğunu varsayarak geri yerleştirme işlemine başlıyoruz.


Boyalı malzemelerimizi güzelce yerine oturtuyoruz daha sonra cam kısım değilde farın olduğu kısmı mastikler çeviriyoruz, burada dikkat edilecek şey ne çok fazla ne de çok az mastik sürüyoruz tam kıvamında olacak şekilde dolduruyoruz çünkü fazla koyarsak farın içine taşabilir az koyarsakta boşluk kalabilir ve oradan farın içine toz pilsik su girer ve zamanla farın içini tekrar açmak zorunda kalabiliriz. Mastiğimizi sürüp camımızı kapattıktan sonra tekrar sıcak hava üfleme dalgasıyla kenarlarını güzelce döndürüyoruz sonra elimizde orayı güzelce sıkacak materyal varsa onlar ile mandal gibi tutturalım yoksa da boşluk olmadığından eminsek o şekilde elimiz ile bir miktar tutalım.


İşlemin buraya kadar olan kısmı sorunsuz bitti diyerek farları tekrar yerlerine monte ediyoru, gerekli soketler yerlerine takıldıktan sonra farlarımızın çalışıp çalışmadığını kontrol ediyoruz ve işlemin gerçekten uğraşıldığına değdiğini düşünüyorsak demek ki operasyon başarılı geçmiştir. Bu işlemler benim teorik olarak 1 günümü aldı burada biraz kısa sürmüş gibi gözükebilir ancak sağlıklı ve temiz bir işçilik için ağır ağır yapmak her zaman en iyisidir.


Benim yaşadığım problemler;

- Farların kenarlarına yeterli miktarda mastik sürmediğim için farların içi buhar yapıyor,

- Yan sanayi far olduğu için söküp takması yazın sorun olmasada kışın büyük problem yaşatıyor,

- Boyadığım parçanın üzerine küçük bir toz parçası geldi ve elimle aldığımda çok pis bir görüntü oluştu, tiner ile mecbur silerek yeniden boyadım,

En büyük sıkıntım farın içine hala su buharı girmesi ve güneşin fara tam vurması ile bu sorunun sürekli tekrar etmesi.

Resimlerde çok net detaya girilmemesine rağmen az çok bilgi sahibi edecektir.





Hiç yorum yok :

Yorum Gönder